RIMO-scriptieprijs 2009-2010 gewonnen door Omar Salah

Ter aanmoediging van de studie van het recht van de Islam en het Midden-Oosten heeft de vereniging de RIMO-prijs ingesteld. Deze prijs wordt tweejaarlijks uitgereikt.

In totaal zijn er drie inzendingen voor de scriptieprijs 2009-2010 ingediend. De jury heeft unaniem besloten de RIMO-scriptieprijs 2009-2010 toe te kennen aan de heer Omar Salah (Universiteit van Tilburg). In zijn masterscriptie ‘Islamic Finance: Structuring Sukukin The Netherlands’ beschrijft de heer Salah de gecompliceerde rechtsfiguur, de sukuk (vrij vertaald: ‘de islamitische equivalent van obligaties’), waarbij hij tevens onderzoekt in hoeverre deze rechtsfiguur past binnen het Nederlandse rechtssysteem.

mr. Omar Salah LLM is verbonden als promovendus aan de Universiteit van Tilburg, alwaar hij onderzoek doet naar islamitisch financieren. Tevens is hij advocaatstagiair bij het advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek.

Als winnaar van de scriptieprijs heeft de heer Salah een voordracht gegeven op het afgelopen RIMO-symposium, vrijdag 30 september jl.

De Vereniging RIMO is niet verantwoordelijk voor door derden verstrekte informatie op deze website.